Jak si pomoci od bolesti rukou

Určitě jste to už někdy zažili. Po dlouhém dni v práci u počítače vás bolí loket, zápěstí nebo celé předloktí. Proč tomu tak je a jak si můžete pomoci - na to se podíváme v dnešním článku.

Jak to, že mě bolí loket?

Takzvaný tenisový loket si můžou uhnat i nesportovci, a to při práci na počítači. Jak je to možné? Při činnostech, jako je psaní na klávesnici nebo křečovité držení myši, máme často ruce v nepřirozené poloze. Předloktí nemáme ničím podložená a svaly, které nám procházejí od lokte až po konečky prstů, tak nadměrně namáháme. Na kostech v oblasti lokte začíná většina svalů, které při práci na počítači používáme, a bolest se často soustředí právě v místech, kde svaly začínají nebo se upínají.

Prokletí moderní doby - "Smartphone pinky"

Díky obrovské oblibě smartphonů se můžete setkat i s bolestí malíčku, která vystřeluje po celé malíkové straně ruky a předloktí až k lokti. Tato nepříjemná palčivá bolest je způsobená specifickým držením telefonu při prohlížení internetu a může vyústit v extrémních případech dokonce až ke zdeformování malíčku. Proto radši při scrollování na Instragramu myslete na svůj ubohý malíček, nesvěřujte mu váhu celého vašeho telefonu a po nějaké době ruce vystřídejte.

Jak si můžu pomoct sám?

První pomocí při bolestech v ruce je určitě jemná masáž. Palcem druhé ruky si jemnými kroužky promasírujte bolestivé oblasti, dodržujte vždy směr k srdci (tzn. od prstů směrem k lokti). Na obou stranách předloktí, vrchní i spodní, si pořádně promasírujte zejména oblast vedoucí od malíčku směrem k lokti, tudy právě vedou ony namáhané svaly. K masáži můžete použít i pěnové míčky nebo v případě zatuhlejších svalů tenisáky. Pozornost věnujte oblasti lokte, kde si jemně obkružte výstupky kostí.

Hned druhým krokem by mělo být odstranění příčiny bolesti. Zapřemýšlejte nad tím, jak máte u počítače položené ruce - doporučuji nemít předloktí ruky, ve které držíme myš, "ve vzduchu", ale opřené nejlépe o područku židle. Ergonomická podložka pod myš by měla být samozřejmostí. Také si pohlídejte, abyste neměli zápěstí nějak nepřirozeně vytočené do strany. Myšku nedržte křečovitě, ale mějte na ní prsty volně položené. Během dne si ruce občas promněte, zakružte zápěstími a zacvičte prsty. A když už jsme u toho, zakružte si i rameny a hlavou opište půlobloučky, ať uvolníte i krční páteř.

Nemasírují se jen záda

Často se setkávám s tím, že zákazníci nevědí o možnosti nechat si namasírovat pouze ruce (nebo ruce v kombinaci například s masáží zad). Masáž rukou je ale neuvěřitelně příjemná metoda, kde se dá nejen krásně pomoci od bolesti, ale i hluboce zrelaxovat.